dimecres, 21 de març del 2007

CONSUMISME, per Alba Lázaro.

Fa deu anys aproximadament el consumisme s'ha vist augmentat de manera considerable i de forma general en tots els sectors econòmics i socials.

Un d'aquest exemple és la política d'Inditex, una important cadena de roba. Aquesta gran multinacional, per sorpresa de molts, es va iniciar en un petit magatzem situat a la casa de l'home que avui és a la llista dels més rics del món.

Amb l'ajut de la seva dona va començar fent diversos cosits per a pantalons texans, en aquest moment l'empresa té una àmplia varietat de marques enfocada a satisfer diverses tipologies de consumidors/es: tot depèn de la seva edat, del gust i de l'exigència de cadascú.

És per aixó que aquesta empresa es divideix en sis submarques diferents: Zara (la més antiga de totes), Máximo Dutti, Berska, Stradivarius, Pull and Bear i Oysho.

Pel que fa al consumisme trobarem una de les causes principals a l'estràtegia empresarial: Zara ha eliminat les clàssiques temporades d'hivern i d'estiu. Els seus clients poden arribar a visitar aquesta botiga vint vegades l'any, puix que els dissenyadors/es de les marques poden arribar a treure quinze collecions anuals.

Un dels principals aspectes que fan augmentar les arques de la marca és que fabriquen pocs models i talles, fent que el producte sigui escàs i exclusiu, per tant més desitjable.

Desprès d'aquesta informació observem que avui en dia no comprem per necessitat sinó perquè la societat ens incita de forma constant a través de teories de màrqueting a caure a la boca del llop.


Alba Lázaro.

1 comentari:

Racó d'escriptura "Gran Sol" ha dit...

Felicitats: poques faltes, un bon tema, un estil ben escollit i una durada ben dossificada. Podríem discutir-ne l'estructura temàtica, però tot plegat és una qüestió de gustos.

Molt bé Alba. Àlex.

PS: Et torno l'original corretgit, he fet alguns canvis en el text. Parlem-ne.